Bankowość internetowa

Logowanie

Kalendarz

Środa 11 Grudnia 2019
Stefana, Waldemara, Damazego

Menu

Treść strony

Bankowość internetowa - logowanie

Logowanie:

dla klientów indywidulanych i rolników - nowa bankowość CBP -  strona logowania

dla klientów biznesowych - strona logowania

dla klientów biznesowych - instalator czytnika kart chipowych

Przed zalogowaniem się do bankowości elektronicznej należy zweryfikować, czy certyfikat strony wystawiony jest dla Centrum Uslug Internetowych Asseco Poland S.A. przez firmę DigiCert Inc, (kliknięcie na "zatrzaśniętą kłódkę" w pasku przeglądarki). Brak "zatrzaśniętej kłódki" oznacza, że mamy do czynienia z niebezpiecznym połączeniem, w którym dane nie są szyfrowane. Zaleca się używać firewalla i oprogramowania antywirusowego, a także regularnie dokonywać aktualizacji oprogramowania na stacji roboczej korzystającej z bankowości elektronicznej. Nie należy dokonywać płatności i logować się do serwisów bankowości elektronicznej z podaniem swojego hasła w punktach bezpłatnego publicznego dostępu do Internetu - w tzw. hot-spotach.Po zakończeniu pracy w bankowości elektronicznej należy wylogować się używając przeznaczonej do tego opcji w aplikacji, gwarantuje to poprawne zamknięcie sesji przez użytkownika.Bank nigdy nie prosi telefonicznie ani w formie e-mail o podanie haseł lub potwierdzanie danych umożliwiających autoryzację operacji (np. login i klucz autoryzacji). W przypadku otrzymania takiej wiadomości dotyczącej bankowości internetowej najprawdopodobniej mamy do czynienia z atakiem phishingowym. W treści wiadomości zazwyczaj podany jest link do podmienionej strony internetowej kanałów elektronicznych z informacją, że jest to wiadomość od Banku. Link wskazuje na podmienioną stronę, mogącą przypominać stronę autentyczną banku, którajest wykorzystywana do kradzieży loginów i haseł a następnie numerów kart kredytowych, danych kont bankowych oraz innych poufnych informacji.Pozyskane w ten sposób dane zostaną najprawdopodobniej wykorzystane do kradzieży środków z kont klientów. Najczęściej tego typu maile otrzymują osoby, których  komputery są zainfekowane złośliwym oprogramowaniem. W związku z powyższym przypominamy  o konieczności zachowania szczególnej ostrożności i zgłaszania takich zdarzeń do banku wraz kopią otrzymanej wiadomości. W takich przypadkach należy niezwłocznie zmienić hasło do usług bankowości elektronicznej - koniecznie z innego komputera, oraz zgłosić się do profesjonalnego serwisu komputerowego w celu usunięcia złośliwego oprogramowania z komputera. W przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z Bankiem.

Przypominamy o stosowaniu zasad, które pomogą w bezpiecznym korzystaniu z bankowości elektronicznej:

- Aktualizuj wersję przeglądarki
- Zabezpiecz komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym
- Regularnie aktualizuj system operacyjny
- Chroń telefon i tablet logując się do bankowości elektronicznej
- Kopiując do schowka systemu operacyjnego numer NRB, po wklejeniu sprawdź jego poprawność. Najlepiej zrezygnuj z kopiowania NRB.
- Przed podpisem przelewu, sprawdź poprawność numeru NRB.

Aktualne informacje o zagrożeniach można sprawdzić na stronie Związku Banków Polskich: http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci

Dane kontaktowe

Bank Spółdzielczy „Wspólna Praca” w Kutnie ul. Barlickiego 33, 99-300 Kutno
tel. 24 254 25 21 fax 24 254 06 51
Kod SWIFT: GBWCPLPP

Copyright

Copyright © Bank Spółdzielczy „Wspólna Praca” w Kutnie
powered by netster 2.5